Steve Wozniak svarade på UX-Sveriges frågor

I tisdags arrangerade inUse UX-konferensen From Business to Buttons med över 800 deltagare. Dagen avslutades med en lång intervju med Apple-grundaren Steve Wozniak.

Totalt kom över 850 personer som arbetar med User Experience, tjänstedesign och innovation till Berns i Stockholm för att gå på From Business to Buttons. De fick ta del av ett fullspäckat program med elva talare där innovationslegenden Steve Wozniak var sist ut. Han berättade bland annat om Apples historia, sitt Tetris-rekord och hans tankar kring artificiell intelligens. Hela filmen från hans scenframträdande finns nu upplagt på inUse sajt.

– I år tog vi konferensen en nivå högre. Vi fortsätter att utveckla konferensen 2016, utan att tappa kärnan. Den positiva feedbacken som årets världstalare, därbland Steve Wozniak, gett till oss som arrangör öppnar dörrar för att tänka hur stort som helst. Det finns absolut utrymme att lyfta konferensen, och vi har klara idéer om hur, berättar Kjell Persson, vd på inUse.

2014 lockade konferensen 500 deltagare, i tisdags var det över 850 besökare. Det tolkar vi på inUse som att det finns ett stort ökat intresse i samhället för digitaliseringen, User Experience och tjänstedesign.

– Mycket av de stora förändringarna i vardagen – i yrkes- och privatliv – de senaste 30 åren drivs av den digitala utvecklingen. Digitala designer arbetar idag inom områden som strategi, beslutsunderlag, visuell utformning, interaktion, information, fysisk utformning, programmering och mycket mer. Medborgare, medarbetare, kunder, leverantörer; alla ropar och kräver enkla fungerade digitala tjänster som hjälper till i vardagen – här finns mycket att göra, säger Kjell Persson.

Förhoppning är att From Business To Buttons fortsatt ska vara en arena för att ta del av andras bästa erfarenheter och visioner. Där deltagare kan mötas och inspireras och reflektera. Datum för nästa års konferens är ännu inte satt men kommer snart att släppas på sajten.

Svensson/InUse

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

About these ads