ETC måste ha Sveriges sämsta prenumerationsavdelning

Prövade Dagens ETC i somras. Det gick bra. Förutom att jag inte fick några fakturor. Påminnelser fick jag dock. De kom förstås efter att fakturan skulle varit betald. Varje månad likadant. Sen sa jag upp prenumerationen. Det var inte helt lätt. Nån säljare eller nån från prenumerationsavdelningen ville göra om den till en elektronisk prenumeration. Men de jag ville inte ha en faktura varje månad, utan per år. Det gick inte att ordna. Så jag sa upp prenumerationen och betalade de kvarvarande fakturorna (med hjälp av den första påminnelsen).

Trots att jag betalat fakturorna kom det nya påminnelser. De har fortsatt komma. Summan som skulle betalas ändrades hela tiden. Ibland upp, ibland ner. Men eftersom de var betalda mejlade jag ETC om det. Jag påpekade att de var betalda och att de inte kunde fakturera påminnelseavgifter (om de nu hade gjort det, det framgick inte nånstans varför summan på påminnelserna ändrades) då jag inte fått några fakturor.

I samma veva ringde en snubbe, en säljare antar jag, som sa att han kunde ordna en online-prenumeration utan papperstidning. Jag vill inte ha papperstidning, det är bara till besvär. Han skulle också ordna 3-månaders fakturor och låsa upp nätartiklar omedelbart. Han upptäckte också att de hade fel mejladress till mig och att det var därför jag inte fått några fakturor. Han ändrade mejladressen. Jag har dock ännu inte, en månad senare, fått någon faktura.

Därefter fick jag svar från kundtjänsten. De hade rätt mejladress påstod de så jag hade visst fått fakturorna. Det är klart att de nu hade rätt adress, de hade ju ändrat den, men nån faktura på den nya prenumerationen har jag inte fått. Jag förklarade att jag inte skulle betala någon av de påminnelser (den gamla prenumerationen) de skickade eftersom jag hade betalt de aktuella fakturorna efter den första påminnelsen trots att jag aldrig fått de verkliga fakturorna.

Min nya prenumeration vill jag bara skulle vara en onlineprenumeration. Men häromdagen kom det en papperstidning (som jag alltså inte vill ha) och på nätet har jag ingen tillgång till de låsta artiklarna. Försöker jag kolla på pdf-filen med det senaste numret så får jag ett meddelande om att jag inte har nån prenumeration, men jag har fått det senaste numret med mejlen som en pdf-fil. Får jag en faktura nu kommer jag förstås inte att betala eftersom jag inte fått vad jag beställt och istället fått nåt jag inte beställt.

Det är uppenbarligen nåt som inte fungerar på ETC prenumerationsavdelning, säljavdelning och kundtjänst. Nåt står inte rätt till.

Advertisements