Väderkaos i Västeuropa

Under gårdagen drabbade en allvarlig storm Västeuropa. Stormen var så kraftig att många flygplatser stängdes helt eller delvis. Så var fallet med Amsterdams flygplats Schiphol, och franska Charles de Gaulle.

Konsekvensen i mitt fall blev att planet från Bryssel till Amsterdam blev två timmar försenat medan planet från Amsterdam till Göteborg gick i tid. Alltså fastnade jag på Amsterdams flygplats. Vilket jag förstås räknat ut skulle hända och jag hade också redan i Belgien försökt få KLM att boka om mig på ett annat flyg till Göteborg. Det ville de inte göra då det inte vara klart att jag skulle missa flyget till Göteborg. Men de visste ju faktiskt att jag skulle missa det. Jag lämnade nämligen Bryssel efter att planet till Göteborg redan gått.

Som de nu gjorde blev det hela mycket dyrare för dem än om det bokat om mig redan i Bryssel och jag blev ett dygn försenad. Inte så skickligt agerande måste man nog konstatera. Vad värre är så vill inte bolaget heller betala hotell, men jag ska försöka få ut kostnaden genom att kräva dem på en del andra ersättningar samt på hotellkostnaden också förstås.

Intressant?
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,


Upptäck mer från Svenssons Nyheter

Prenumerera för att få de senaste inläggen skickade till din e-post.

3 svar på “Väderkaos i Västeuropa”

  1. Om du betalde resan med något av de större kontokortsföretagen (Visa/Mastercard) så brukar de ha ganska generösa regler för ersättning vid problem med resor.

  2. Alltid tråkigt när det strular när man reser. Vad hade de för argumentation för att inte betala hotell? Har varit med om liknande och för mig löste det sig efter tag. Dock verkar det vara standard att man ska bli idiotförklarad först för att se om man ger upp eller om man står på sig.

    1. De betalade inte hotell då de själva inte ansåg sig som ansvariga eftersom det var så kallad force majeure, dvs vädret orsakade problemen.

Kommentarer är stängda.