Privatisering orsak till allt fler arbetsolyckor

Att utföra underhålla och reparationer på järnvägen har blivit allt farligare. Det är en direkt följd av den avreglerings- och privatiseringspolitik som den nuvarande regeringen för. Fram till 2007 var det ett tiotal olyckor per år, därefter har det ökat Läs mer …

Regeringsbeslut orsakar dödsfall

Den borgerliga arbetarfientliga regeringen har rustat ner arbetsmiljöarbetet och försämrat skyddet för arbetare på på en lång rad av sätt. Särskilt hårt har detta slagit i kombination med bristande ansvarstagande genom upphandling i flera led där ingen vet vilka som Läs mer …