Mord i parkeringshus på Selma Lagerlöfs torg i Backa

Mord i parkeringshus. Cirka tjugo i elva under tisdagskvällen inkom flera larm till polisen om skottlossning i ett parkeringsgarage vid Selma Lagerlöfs torg. Polis var snabbt på plats och påträffade en skottskadad man i 25-årsåldern i p-garaget. Han fördes till sjukhus med ambulans. Hans liv gick dock inte att rädda utan mannen avled på sjukhuset.

Den skjutne mannen var en känd och prisad rappare från Göteborg vars namn är Karar Ramadan. Han är dock mer känd som rapparen C. Gambino. Den dödade mannen är tidigare ostraffad och inte känd för kopplingar till kriminalitet. Men enligt uppgifter på sociala medier stod han det kriminella nätverket i norra Biskopsgården (Nya Norra) nära.

Han bedrev sin verksamhet genom bolaget DKGM AB som han ägde tillsammans med Ahmed Hilowle. C. Gambino har många spelningar på Spotify. En omständighet som i sammanhanget kan vara kopplad till penningtvätt.

Det är väl troligt att förövarna står att finna i kretsarna kring det kriminella gänget i södra Biskopsgården och det är en del av Sveriges längsta pågående som ärvts av nya yngre förmågor. Det är också den i särklass blodigaste gängkonflikten i Sverige.

Mord i parkeringshus, parkeringsgarage och parkeringsplatser är en klassiker i göteborgska gängsammanhang. Ett av de mer kända dåden är mordförsöketAlbanligans ledare i ett parkeringsgarage i Majorna,

Läs mer:

5 svar på “Mord i parkeringshus på Selma Lagerlöfs torg i Backa”

  1. Rapparen kallar sig för C Gambino, vilket gör att associationen genast går till den ökända Gambinofamiljen i USA. En av de värsta gangsterligorna i USAs historia. Som laglydig medborgare kan jag inte känna annat än förakt för en sådan individ.

    1. Han kallar sig C. Gambino efter en US-amerikansk rappare som kallar sig Childish Gambino. Kanske har han inte ens en aning om att maffiafamiljen Gambino finns. Så du ska nog vara lite försiktigt med att döma ut honom. Den US-amerikanske rapparen har dock förmodligen tagit sitt namn efter Gambino-familjen.

  2. Otvivelaktigt är att det utvecklats en subkultur inom rappmusiken (dock inte all rapmusik) som verkar i någon sorts symbios med den så kallade ”gängkriminaliteten”. Det går heller inte komma ifrån att genren ”gangsterrapp” är våldsförhärligande vilket är problematiskt i de fall texterna tolkas bokstavligt. Samtidigt är innehåller musikaliska texter ofta metaforer där textens bokstav enbart är ett sätt att väcka eftertanke bakom det rent bokstavliga.

Kommentarer är stängda.